fredag den 9. september 2011

Der er så mange bøger jeg vil læse...




Jeg har i lang tid ikke rigtig haft den store læsetrang... det vil sige, jo, jeg får læst en bog i nye og næ, men ikke så mange, som jeg plejer. Nu har jeg fået appetit igen. Måske fordi jeg har fået lavet en liste over bøger, som jeg gerne vil læse. Det kræver selvfølgelig lidt gysser, for jeg bliver nødt til at købe mine bøger. Sådan er det bare. Det er vel bare om at komme i gang.

1) Hillary Mantel: Wolf Hall. Booker Price-vinder. Hæsblæsende bog om Thomas Crowne, den første jarl af Essex, og hans vej til magten under Henrik d. 8 i England (ham med alle konerne!) 2) Jennifer Egan: A Visit From The Goon Squat. Pulitzer Price-vinder. Skov skriver i WA, at den er fantastisk. Jeg tror på hende 3) Helen Oyeyemi: The Icarus Girl. Det er lang tid siden, at jeg har været i Afrika med litteraturen 4) Céline Curiol: Voice Over. Fransk, kvindelig, prisbelønnet forfatter. Lige mig. 5) Tea Obreht: The Tiger's Wife. Hun skulle skrive helt forfærdelig godt og så er hun forfærdelig ung. 6) Thomas Pynchon: Crying of Lot 49. Nu må jeg vist hellere få læst noget af Pynchon. Vi starter med en kendt og kort;) 7) Jeffrey Eugenides: The Marriage Plot. Fordi jeg ELSKER Middlesex og The Virgin Suicides. Fantastisk forfatter. 8) Iceberg Slim: Pimp. Hvad tror I den handler om? En pimp. Tru fax. 9) Emma Donoghue: Room. En lille dreng bor på et lille værelse med sin mor og har aldrig været udenfor. 10) Margaret Atwood: The Year of the Flood. Mennesket har ødelagt jorden og nu er det ved at være for sent. En historie om fremtiden med masser af opfindsomhed, men også undergang. 11) Jonathan Dee: The Privileges. Noget med nogle rige mennesker i New York... Plottet lød interessant? 12) Gary Shteyngart: Super Sad True Love Story. Vi er i en nær fremtid, hvor USA er gået bankarot (!) og Asien styrer verden. Eller noget. Den skulle være god. 13) Stephen Chbosky: The Perks of Being A Wallflower. Der skal også være plads til lidt sød ungdomslitteratur om en overset dreng. 14) Patti Smith: Just Kids. Hun må kunne fortælle de sejeste historier, og det siger anmelderne da også, at hun kan 15) DBC Pierre: Lights out in Wonderland. Jeg ELSKEDE Vernon God Little og hadede Ludmilas Gebrokne Engelsk. Nu får han en chance til. Plottet lyder underholdende. 16) Jonathan Franzen: Freedom. Årets mest omtalte bog i min omgangskreds. Jeg må hellere få læst den:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar