onsdag den 26. marts 2014

Underholdning til rengøring?


Når jeg rydder op, finder jeg altid noget at lege med og bliver derfor ikke færdig... og jeg hader at gøre rent. Punktum. Men da jeg har fødselsdag i weekenden, skal der gøres klar til besøg... 
Lige nu overvejer jeg strategi, hvilket  i første omgang betyder, hvad der skal underholde mig imens? 

Radio er mest oplagt. Jeg foretrækker snakkeradio, når jeg rydder op, for så kan man koncentrere sig om dét, i stedet for hvor kedeligt det er at rydde op. Det skal bare heller ikke være alt for seriøs snakkeradio. Emnet og tonen skal gerne være lidt underholdende, måske satirisk... Bæltestedet på Radio 24-syv ville fungere formidabelt, hvis ikke det var fordi, at det er fast fællesradio for Bjarke og jeg, når han har fri fra jobbis. 
Nogle gange har jeg hørt Mads & Monopolet, når jeg gør rent, men jeg springer over, når Søren Fauli er med, og det var han i lørdags. 
Så er der en masse magasiner på både P1 og 24-Syv, men hvad gider jeg... hmmm...

Det kunne også være snak OG musik, men så skal musikken være god. Jeg er outgrown P3. Lidt for mange Medina-kopier, Nik & Jay-kopier, danske Dancehall-acts og amerianske pophits produceret af de samme to producerteams igen og igen. Der er for langt mellem perlerne i mine ører, og jeg synes ellers ikke, at jeg går i vejen for et godt hit!

Jeg kunne også se en tv-serie. Hvis det er sådan noget Who-dunnit-Én-per-afsnit-tv-serie (Castle, Elementary, Lie To Me m.m.), så behøver jeg ikke "se" så meget. Så kan man lytte meget af tiden. Jeg sidder tit og tegner til sådan noget, og det fungerer ret godt. 

Hm... Hvad skal det være?

Åh, hvad gør I, når I rydder op og gør rent? 

2 kommentarer:

  1. Jeg hører div podcasts fra DR - primært Mads & Monopolet og diverse dokumentarer og debatprogrammer (fx synes jeg ofte, at Apropos og Klubværelset har spændende emner på plakaten). Hvis jeg altså kan høre det for larmende børn.... Men jeg har det med på min telefon; det gør det jo noget lettere at høre det på farten og uafhængigt af, hvad andre synes, jeg skal høre :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal da vist udforske P1 lidt igen. Jeg ender oftest på radio 24-syv, fordi deres hjemmeside er så god, og det er så nemt liiiige at streame deres gamle programmer. Min veninde foreslog Formiddagen på P1 til oprydning. Klubværelset var min favorit i gamle dage (5-6 år siden). Apropos hørte jeg også en gang i mellem. Jeg hørte mange programmer på p1.
      Men tak tak. Og god ide at høre dem på farten også - kan godt forestille mig larmende børn ikke altid gør det lige nemt at følge med i en radio-doku:)

      Slet