torsdag den 22. september 2011

Emma Elwin og de andre svenske bloggere...





Emma Elwin er min yndlingsblogger fra Sverige. Jeg har skrevet og linket til hende før. Hun har perfekt hverdagsstil og gør det praktiske og simple til cool shizzle. Jeg vil gerne have hendes navy Felippa K-frakke.  Jeg ville desuden også gerne have hendes slanke skikkelse og seje hår.

Jeg læser ikke så mange svenske blogs fast, men jeg klikker en gang i mellem ind på fire store modeblogs Emma Elwin, Elin Kling, Caroline Blomst og Columbine Smille. De har lidt samme stil og hænger også lidt ud med de samme mennesker, så det er svært ikke at sammenligne dem.


Elin Kling er efterhånden blevet et internationalt brand med eget magasin og så videre. Hun er et gennemført slash-menneske (you know, blogger/designer/chefredaktør/model/stylist/tv-vært). Hun har været lidt overeksponeret med store portrætter i de danske modeblade, og hendes blog er heller ikke så spændende mere, efter hun har fået travlt med andre projekter, men hun har til gengæld fået bedre stil med årene. Hår, makeup og attitude er bedre. Hendes blog er et udmærket sted for eksklusivt og cool glamour.Jeg savner dog hendes bff Linns blog.



Caroline Blomst står både bag sin egen blog, men har også skabt platformen for blandt anden streetstyle-bloggen Stockholm Streetstyle. Begge blogs er fantastiske, fordi layoutet er suverænt. Store, skarpe billeder og god stil hele vejen igennem. Caroline har en krop son em model og en eksklusiv, fransk stil. Problemet er nok mest, at varieteten er lille. Hun har alt for tit sine Isabel Marant-støvler på, skinny jeans (eller læderleggins) en læderjakke og en Chanel-taske. Lækkert, men måske lidt uinspirerende i længden. Hendes blog dog klart et besøg værd.


Columbine Smille arbejder på Elins Klings magasin og har tilsvarende god stil, men finder meget af sit tøj i highstreet-butikker. Hun beviser, at man sagtens kan se lækker og eksklusiv ud, selvom der står Topshop, Monki og Zara på mærkerne bagi. Hun har en rimelig klassisk stil, men kan sagtens eksperimentere med vilde prints eller fluorescerende farver. Hun viser mange billeder af dagens outfit i klassisk opstilling, så man tydelig kan se selve tøjet. Layoutet er flot. Af en eller anden grund er hendes blog alligevel den af de fire, som jeg har fulgt mindst. Jeg ville dog ønske, at flere danske bloggere var som hende.

Min svenske yndlingsblog er imidlertid Emmas. Måske synes jeg bare, at hun er lidt sejere end de andre.
I Sverige er blogs en big deal, så der er mange professionelle blogs. Jeg har kigget på mange af dem, men jeg er efterhånden blevet mere kræsen og gider kun udenlandske blogs, hvis de kan noget særligt. Jeg gider heller ikke for mange ligegyldige private ting som uskarpe gruppebilleder af alt for sminkede veninder med cocktails i hånden eller billeder af den seneste frokost bestående af salat og kildevand. Jeg går efter god stil og et personligt sprog uden alt for meget privat udenomssnak.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar