fredag den 28. oktober 2011

Skønhedsmagasiner i denne uge


Der er ikke bare et, men to skønhedsmagasiner på gaden i denne uge. Normalt er det eneste skønhedsmagasin, jeg læser (og kender til?) Matas' månedlige magasin, der er ja, et udmærket gratisblad, men måske ikke noget, man ville betale for, hvis det kostede penge?

Alt for Damerne Skønhed er et magasin, der følger med, hvis man køber Alt For Damerne i denne uge. Jeg er ikke selv normalt AFD-læser, men de ca 30 kroner for to blade er godt givet ud. Særligt fordi deres Skønhedsmagasin er virkelig godt. Jeg er meget begejstret for bladets opdeling i hudpleje, makeup og hår, hvor man både får gennemgået forskellige produktkategorier, de forskellige trin i hudpleje, påførelse af makeup og styling af hår. Der er gode råd fra eksperter samt en liste over deres to-go produkter inden for alle kateogorier. Der er råd til hver aldersgruppe, og der et par gode interviews. Det er et meget informativt blad med et højt sagligt niveau. Man kan godt mærke til forskel fra Matas-bladet, at det ikke først og fremmest handler om at sælge produkter, men at servicere læseren. Jeg kan godt lide, at eksperter lægger navn til de forskellige produktanbefalinger. I mange blade anbefales hundredvis af produkter, hvor man ikke aner, om de overhovedet har prøvet produkterne på redaktionen, eller om de bare har copy-pasted pressemeddelelsen.
AFD Skønhed er et godt bud på et billigt skønhedsblad, der kan lære læserne om grundlæggnede. Husk at bladet kun kan købes indtil onsdag.

Costume Skønhed er et halvårligt magasin. Jeg har læst det før, hvor jeg har været meget tilfreds og købte det derfor allerede på udgivelsesdagen. Det er imidlertid første gang, at jeg kan sammenligne det med et andet og lignende magasin (se ovenover;)). Costume Skønhed koster ca 40 kroner. Layoutet er identisk med bladets storesøster - det almindelige Costume. Det er ikke et blad, der "lærer" dig om skønhed i samme grad som ALD. Det er et blad for beautyjunkies, der allerede ved det basale og sådan set bare vil læse mere om det, som interesserer dem. Der er nogle informative artikler, bevares, men jeg er ikke overvældet. Bladet handler meget om kendte menneskers makeuppung, kendte menneskers forhold til deres krop og kendte menneskers frisurer. Vi ser desuden billeder af årets mest roste catwalk-beauty-looks og hører om de seneste nyheder inden for makeup og skønhedspleje. Der er nogle rigtig flotte fotoserier i bladet. Malene Knudsen er en af Danmarks smukkeste modeller, og hun gør det godt i en beautyserie inde i bladet. 
Desværre synes jeg ikke, at bladet lever op til de foregående magasiner. Costume Skønhed er et lækkert, glittet blad til den skønhedsintresserede. Brænder man ikke for dullegrej, så køb et andet blad. 
Bladet er nok i butikkerne i nogle måneder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar