mandag den 21. november 2011

Jeg har fået min computer igen...


...Og det skal fejres med et billede af verdens p.t. anden smukkeste mand, Michael Fassbender. Måske er Jane Eyre (hvor billedet er fra) ikke den film, hvor han ser bedst ud, men jeg har været helt teenageforelsket, siden jeg så filmen.

Jane Eyre kan anbefales, om end jeg ikke blev helt overbevist af selve historien, der jo er en klassiker skrevet af Charlotte Brontë. Jeg har aldrig fået nosset mig sammen til at læse bogen, så historien om den unge, generte guvernante Jane Eyre, som falder for sin temperamentfulde herre, var ny for mig. Jeg gætter på, at handlingen svigtes en smule af filmens længde - der er ikke særlig meget plads til fordybelse i karaktererne, og jeg har alt for mange spørgsmål til, hvorfor vore hovedpersoner er, som de er, og især gør, som de gør, mens filmen står på. Jeg henføres imidlertid af filmens visuelle stil samt skuespillerne. Filmen er billedsmuk og har den her gotiske, mørke, forblæste stemning, som virker formidabelt godt, og Mia Wasikowska og Michael Fassbender er to hamrende, dygtige skuespillere. Til gengæld er det en joke, da deres karakterer i filmen på et tidspunkt bliver enige med hinanden om, at ingen af dem er særligt attraktive. Why the face... Michael Fassbender smelter mine øjne, så hot er han. Mia er bedårende, selv uden makeup og grim frisure. Hvis det er meningen, at Jane og Mr. Rochester skal være grimme, så er det en virkelig ringe casting.

Jeg glæder mig sindssygt meget til at se Fassbender som Carl Jung i David Cronenbergs A Dangerous Method, som kommer snart, men jeg må også snart holde Fassbender-filmaften, for jeg vil gerne se hans anmelderroste film som Fish Tank, Hunger og Shame. Vil du se mere til Fassbender, så prøv også blockbusterne Inglourious Basterds, 300 og X-Men First Class. Han er for vild i X-Men. Uha uha.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar