mandag den 14. november 2011

Ulovligt billede


Nogen gange er det virkelig vilkårligt, når lande forbyder reklamer. I England er denne reklame for Marc Jacobs-parfumen Oh Lola! netop blevet forbudt, fordi den sender forkerte og forbudte signaler. Der bliver blandt andet i begrundelsen lagt vægt på parfumens meget strategiske placering mellem skuespiller Dakota Fannings ben samt Dakotas lolita-esque blik og påklædning. Ganske vist er Dakota 17 år, da billedet blev taget, men dem, som har taget beslutningen, mener, at hun ser betydelig yngre ud. Billedet lander dermed i kategorien af seksuelt ladede billeder af børn. Det er forbudt. Ergo...
Jeg forstår godt, at det er et sensitivt område, men jeg synes bare ikke, at dette billede er slemt. Ja, der er nogle seksuelle undertoner, men det ser vi i ALLE reklamer. Jeg synes faktisk, at det er et rigtig flot billede, og jeg føler mig ikke stødt af det. Hvad mener I?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar