tirsdag den 8. maj 2012

MET Ball 2012


I går aftens var det blevet tid til årets store modebegivenhed, Costume Institutes årlige galla (også kaldet MET ball), hvor modeindustrien samles og hylder high fashion i forbindelse med åbeningen af en stor modeustilling. Hvis man kan lide store rober og rød løber, så er det slaraffenland. Man må være mere wack end til Oscar-uddelingen, og der er flere inviterede, så alt i alt: MASSER AF KJOLER.
Jeg har tænkt mig at vise A WHOLE LOT. Jeg vil faktisk vise jer hele 80 kvinder, hvoraf langt de fleste har kjoler på:)

Øverst er det modellen Jessica Stam og skuespillerne Scarlett Johansson og Sofia Vergara i klassiske glamourøse figurkjoler. 

^Korte kjoler er også tilladt. Her model Anne V samt skuespillerne Emma Stone og Kate Bosworth

^Der er masser af modeller med til lejligheden. Her er det Candice Swanepoel, Karlie Kloss og Constance Jabalonsky

^Og skuespillere. Amber Valetta, Emily Blunt og Rashida Jones

^Man kan også bare komme i bukser. Coco Rocha, Janelle Monae og Angela Lindvall.

^Der blev eksperimenteret med kapper. Her Linda F, Elizabeth Banks og Lana Del Rey.

^Wack Attack! Her er det Florence Welch, Beyonce og Leighton Meester.

^Short wack var også populært. Kristen Stewarts outfit er en katastrofe i mine øjne, Chloë Sevigny er en wack barberalla i seje sko, mens Gwyneth Palthrows sideboob stjæler al opmærksomheden. 

^Prada var allestedsnærværende, da udstillingen blandt andet var en Prada-udstilling. Her er det Milla Jovovich, Carey Mulligan og Mia Wasikowska, der er klædt i Prada.

^Hvem er er Silver Shimmer Queen denne aften? Kate Upton, Karolina Kurkova eller Cameron Diaz? 

^Hvem er den største Dynasty-Goddess? Nina Dobrev, Lea Michele eller Jessica Alba?

^Der var flere modeller. Anja Rubik med en kriminel høj slids samt Gisele og Arizona Muse.

^Pretty romantic? Hailee Steifeld, Sarah Jessica Parker og Lily Collins

^Orange var en hot farve. Her er det skuespillerinderne Katherine McPhee, Ginnerfer Goodwin og Kristen Bell

^Og der var mere orange. Kirsten Dunst, Kristen wiig og Eva Mendez.

^Og der var flere modeller. Rosie Huntington-Whiteley, Caroline Trentini og Doutzen Kroos.

^Der er altid pudder på den røde løber. Christina Ricci, Claire Danes og Leslie Mann

^Yellow girls. January Jones ligner en Lambourghini. Solange er lemonlicious og Emma Roberts er... ja, orangegul.

Designerne tog deres muser under armen. Tom Ford kom med Chanel Iman, Stella McCartney og MIA var dates, mens Balmains designer Olivier Rousteing tog Joan Smalls rundt om livet.

^Intet bal uden sort. Cate Blanchett, Rooney Mara og Renee Zellweger

^Og mere sort. Rihanna, Carolyn Murphy og Amy Poehler

^Der var selvfølgelig også hvide kjoler. Amy Adams (pudder måske?), Anna Wintour og Ashley Green.

^Tyk silke. Jeg kan lide Mary Kate Olsens kjole (ikke hendes makeup), mens Amber Heard og Linda Evangelista ikkegør det for mig her.

^Flere modeller! Stella Tennant, Jourdan Dunn, Cara Delevingne og Natasha Vodianova.

^Store kjoler, som jeg absolut ikke kan lide. Elle Fanning har valgt et prom-rædsel, Abbie Cornish ser meh ud og Diane Kruger, der ALDRIG begår fejl på den røde løber, har valgt en wacky nærmest oversize waltzekjole? 

^Lad os lige få Jessica Biel med crazy bangs, Heidi Klum og Liv Tyler med også. Der er flere kjoler, naturligvis, men nu gider jeg ikke mere. 

2 kommentarer:

  1. Tak for billeder! Uh, jeg synes de fleste af kjolerne er helt særligt katastrofale. Elizabeth Banks - hvad gik der mon galt? Kirsten Dunst (som eller plejer at ha' nogenlunde styr på det, synes jeg) ligner et ondt møde mellem Nancy Reagani og julemanden.
    Mange af kjolerne ser voldsomt 80er-agtige ud, både mht form og farve. Synes lidt det er en tilbagevendende tendens på de røde løbere i USA. Yikes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret - også de eksempler, du har valgt. Mange katastrofale wack valg. Jeg kan egentlig aldrig lide særlig mange af kjolerne til sådanne events. Hvis jeg er heldig er jeg vild med en eller to. Jeg undrer mig altid over, at de eksklusive gæster ikke er bedre til at vælge kjoler? Omvendt er jeg sikker på, at mange af kjolerne er flottere i virkeligheden.

      Slet