fredag den 24. maj 2013

Coco and Quadron


Det danske band Quadron og især duoens sangerinde Coco er blevet en nyhed i  Danmark i denne uge. Man har herhjemme nemlig fundet ud af, at mens bandet kun kendes af få og høres af endnu færre i hjemlandet, så har de succes i LA og mænger sig med de hotteste stjerner på den amerikanske rap og r'n'b-scene. 
Der er blandt andet samarbejder med Tyler The Creator og Kendrick Lamar, ja, og jeg skal komme efter dig.

Jeg kendte godt Quadron. Jeg lyttede til et par singler med dem for et par år tilbage, men havde egentlig glemt dem lidt. Så læste jeg et interview med sangerinden for en rum tid siden, hvor hun fortalte om den overvældende positive modtagelse, de havde fået i USA, hvor r'n'b i modsætning til i Danmark er big business. Det er ikke så tit, at man hører den slags historier om danske bands. Det er dælme dejlig med lidt succes over there.

Quadron er en duo, der også var med i den nu forhenværende danske gruppe Boom Clap Bachelors, som også kan anbefales. Nå anyways, musikken!

Den første video er supersød. Jeg er også en super sucker for folk, der danser, samt masser af tøjskift tilført en sjat skævhed:)

Næste er det nye nummer fra Quadrons nyeste album, hvor Kendrick Lamar medvirker.

Så er der et nummer fra Tyler The Creators nyeste album, hvor også Erykah Badu medvirker. Fint selskab, må man sige!

Sidst er der et nummer fra The Great Gatsby-soundtracket. Jeg kan godt lide blandingen mellem 20'er klaver og Cocos moderne r'n'b-stemme.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar