Videre i min temmelig omfattende evaluering/gennemgang af forårets og sommerens kollektioner... Ena f de mærkeligere looks fra Dolce & Gabbana var deres træflettede corsage med underskørt (ok, jeg erkender her IKKE at kende terminologien...). De var superpopulære i modebladene, men om de også er blevet solgt i butikker og har været en succes, ved jeg ikke? De kunne måske bruges som en form for skulptur i hjemmet? Men har nogen mon gået i dem?
For mig minder mange af dem ret meget om min mors tæppebanker (et aggragat til at ... ja, banke tæpper, pudder, dyner og så videre med... ). Den er nemlig også flettet i træ.
Men det ser jo fint nok ud i en modeserie. Det er jo alligevel ikke tøj, at Dolce & Gabbana tjerner mest på. Tøjet.. kollektionerne er med til at skabe en identitet mellem brand og kunde, men kunderne har som regel kun råd til at købe parfumer, tørklæder, en pung og måske i ny og næ en taske eller et par sko. Trækjolen her signalerer noget gammeldags, italiensk og dekandent... lige præcis det, som Dolce & Gabbana har brugt de sidste håndfuld sæsoner på at fremhæve og gøre til sit varemærke. Ligesom Hilfiger bruger sin all american Hilfiger family i sine kampagner år efter år, bruger Dolce & Gabbana sin italienske Dolce & Gabbana familie år efter år. Branding is everything!
Ingen kommentarer:
Send en kommentar