onsdag den 3. juli 2013

Halløj i Betalingsringen


Apropos radio, så er jeg blevet ret vild med at høre Halløj i Betalingsringen med Karen Straarup og Simon Juul på Radion 24-Syv. De sender en time hver eftermiddag, og jeg synes, at de er søde, sjove og intelligente... Det er rubriceret som satire, men det er ikke falde-på-halen-gags... mere et godt samspil mellem to mennesker, der har et fint blik for det absurde og underholdende i samfundet omkring os. De tager tit udgangspunkt i sjove hjemmesider, mærkelige debatter - lidt meget tit om facebook?, og groteske udtalelser...

Hver ondag er der er erotisk onsdag, og det er - surprise - onsdag i dag. I dag talte de om alle de sex-guides og udsagn fra diverse sexologer og parterapeuter, der altid generaliserer helt håbløst... I ved, "Alle kvinder tænder på....", "Sådan er [ALLE!] mænd...", "For at få mere sex skal man [=alle, altid] bare gøre...". 
Jeg hader den slags artikler/udsagn, så det var dejligt OG sjovt, at Simon og Karen i dag satte fokus på og gjorde dejligt grin med en hær af disse såkaldte sandheder om mænd og kvinder og vores sexliv... Jeg klukkede op til flere gange. Ja, nemlig, klukkede....

Hør programmet - jeg har embedded det nederst... fx fordi det alligevel regner og I skal vaske tøj; hænge tøj op; lægge tøj sammen; lægge tøj på plads og har brug for lidt adspredelse i øregangene..

2 kommentarer:

  1. Virkelig god anbefaling! Jeg hører næsten aldrig 24syv, men altid p6beat. Men det her er virkelig rart med lidt afveksling!

    SvarSlet
  2. Godt at du kan bruge anbefalingen:) Jeg skifter selv meget mellem radiokanaler og mellem musikradio og taleradio:)

    SvarSlet