onsdag den 9. december 2015

Briller



Der har været en eksponentiel stigning i denne sæson af modeserier, hvor modellerne bærer briller. Jeg skyder skylden på Guccis nye designer Alesandro Michele og hans granny chic-æstetik, der har haft stor succes.
Jeg elsker det. Jeg har altid elsket det lidt nørdede look, og jeg kan godt lide, når mode ikke bare handler om at være lækker og tiltrække mænd, men om at lege med sit eget udseende og forskellige roller.

Sjovt nok har jeg altid selv hadet at gå med briller. Jeg var kun tre-fire år, da jeg fik briller, og jeg hadede dem indædt i alle årene. Når jeg skulle have nye briller, så prøvede jeg alle i butikken, hadede dem alle sammen og endte med briller, jeg overhovedet ikke kunne lide. Jeg hadede de mærker, som brillerne gav mig på næsen. Jeg hadede, når de duggede eller blev fedtede. Jeg hadede mit eget udseende med briller. Jeg var kort og godt ikke tilfreds. Jeg kan kun fnise og gyse af samtlige billeder fra min barndom!

Jeg fik kontaktlinser som 14-15 årig, men mine øjne var for tørre til de fleste linser. Det bøvlede jeg så med i flere år. For det meste endte det med, at jeg hverken gik med briller eller linser. Mit problem var en bygningsfejl, der efter mange år med brillehjælp korrigerede sig selv, så i dag har ikke brug for briller. Heldigt for mig, der hadede briller så meget...

Jeg forestiller mig, at jeg ville have det sjovere med briller i dag. Måske fordi der efterhånden er så mange forskellige briller at vælge mellem, så mange forskellige looks, og min smag desuden har ændret sig fra børneårene og den tidlige teeanagetid.

Her er billeder fra diverse modeserier, hvor modellen er stylet med briller. Der er lidt forskellige looks...


SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET



























Ingen kommentarer:

Send en kommentar