lørdag den 5. december 2015

I ternet kjole, cardigan og dr. martens støvler



Billederne her er fra sidste uge, hvor jeg var på Fanø. 

Jeg har her en ternet kjole fra Zara på. Den er dejlig blød og rar, men den holder ikke længe. Jeg købte den på udsalget i sommer, men den har allerede skulle syes på grund af huller. Den er meget spinkel i stoffet. Jeg er dog ikke ked af at have købt den. Jeg har været glad, når jeg har brugt den, og den kom med en underkjole, som jeg nok skal få brugt fremover, også når kjolen er gået helt i stykker. Normalt dækker kjolen underkjolen, men jeg har ikke lige fået rettet på tøjet, inden billederne blev taget:) Den var som sagt købt på udsalg, så jeg har heldigivs ikke brugt mange penge på den, men normalt er jeg ikke så meget for mode, der ikke holder i længden. Jeg bryder mig ikke om brug - smid væk-princippet. Det føles som misbrug af ressourcer. Ressourcespild ærgrer mig og til tider provokerer mig. 

Cardiganen er second hand - et dejligt påfund mod ressoucespild! Den er såmænd bare fra Topshop, men den er uendelig blød, og jeg tænker, at den er fra den tid, hvor Topshop var lidt dyrere og i meget bedre kvalitet. Efter finanskrisen satte Topshop priserne ned, og selvfølgelig fulgte kvaliteten. Topshop er i mine øjne blevet til en form for Only - den virker til at appellere til teenagere i forhold til pasformer, størrelser og materialer. Stilen selvfølgelig lidt anderledes end Only.

Støvlerne er som beskrevet tidligere fra Dr. Martens, og jeg har gået med dem hver dag, siden jeg købte dem for to-tre uger siden via Trendsales. Jeg er helt vild med dem. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har haft varme vinterstøvler, og det er jo sindsygt lækkert at stikke sine fødder ned i det, der føles som en pose af for. Jeg er desuden glad for, at Dr. Martens stadig har en lidt rebelsk feel, så man ikke bare ser praktisk ud. Jeg ved godt, at tusinder har de samme støvler, men det er jeg tilsyneladende fuldstændig ligeglad med. 

Jeg undskylder for mit fjæls på billederne. Og mit lidt slatne hår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar