Viser opslag med etiketten gossip girl. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten gossip girl. Vis alle opslag

tirsdag den 9. oktober 2012

Gossip Girl back


Bare lidt quick info til fellow Gossip Girl-lovers. Sjette sæson havde premiere i går aftes i USA og kan derfor findes på nettet for os danskere i dag, som ikke kan vente til serien kommer i dansk tv.
Jeg er personligt lettet over, at serien slutter efter sjette sæson (som endda er lidt kortere end normalt), fordi der efterhånden ikke er nogen gode storylines tilbage... men man skulle da være et skarn, hvis man ikke liiige udholder de sidste tretten afsnit.
Man kan jo håbe på, at kostumeafdelingen har fået lov at give den ekstra gas her til sidst. Jeg håber på én stor Blair-fest! 

onsdag den 1. februar 2012

Gossip Girl findes stadig


Jeg følger stadig loyalt med i Gossip Girl, selvom min entusiasme langsomt er svundet ind til et absolut minimum. Jeg er ærgerlig over, at jeg har investeret så meget tid i et tv-show samt holder af nogle karakterer, som konsekvent bliver fucked over af det helt uduelige forfatterteam. Gossip Girl har alle dage været lige dele wack tøj, fornøjelse og rullen med øjnene. For tiden ruller jeg så meget med øjnene, at jeg helt glemmer tøjet. Fornøjeligt har det ikke været i lang tid. Jeg håber, at serien slutter med denne sæson, så vi kan få vores afslutning og komme videre med vores liv!!!!

SPOILERS: I denne uge blev Blair gift med Prins Boring fra Monaco, selvom hun i virkeligheden er forelsket i Chuck. Stadigvæk. Chuck og Blair har ellers ikke haft en eneste almindelig samtale i tre sæsoner. Kun melodramatiske Jeg-elsker-dig-men-det-går-ikke-med-os-to-selvom-vi-er-soulmates-samtaler.Yawn! De stak sådan set af sammen for nogle episoder siden, men så kom de ud for en bilulykke sådan lidt Princess Diana-style med paparazzier i hælene. Chuck lå i koma og var praktisk talt død, da Blair indgik en pagt med Gud (!)om, at hvis han lod Chuck leve, så ville hun holde sig væk fra Chuck. Chuck overlevede og Gud blev the Bad Guy (!!!), der nu holder Chair adskilt. For Blair er blevet katolik. Og har tabt hovedet. Blair tabte også sit barn.

Desværre fandt Prins Kedelig ud af på bryllupsdagen, at Blair i virkeligheden elsker Chuck, så nu er han blevet ond. De blev stadig gift, men nu vil han gøre livet surt for Blair... muuuuhahahaha. Evil stare. Blair bliver fortvivlet og ringer straks til Dan, som er hendes gode ven/stik-i-rend-dreng/logrende hundehvalp. Han er forelsket i Blair og redder hende for 117. gang. Der var en gang, hvor et forhold mellem Blair og Dan virkede som seriens redning, da deres banter er en af de mere fornøjelig ting i serien. Det har skriveteamet efterhånden også ødelagt. men anyways, Dan og Blair efterlader festen samt fortvivlede Chuck, der er kommet for at sige undskyld til Blair, og Serena, der lige har fortalt Dan, at hun elsker ham. Sikke noget rod, hva.
Imens er Georgina Sparks tilbage. Gaks og gal. Men der er mere: Serena har fået en fake-kusine. Dan har skrevet en bestseller, Nate er redaktør på et magasin og Serena er "hysterisk sjov" blogger a la Carrie Bradshaw. Blair er som skrevet blevet gift og er nu prinsesse (af Monaco uden at have været der?). De er i øvrigt alle 20 år i serien. Jeg elsker realismen;)
Lad os se på tøjet. De har om ikke andet stadig tøj på.

 ^Chuck og Nate er ved at udspørge Serena, om hun er klædt ud eller om bare har tabt hovedet? Serena griner koket og uforstående....

 ^Blair krammer med Vera Wang. Og Dan er ikke hendes gay stylist, som der bliver sagt i afsnittet. 

 ^Hvem kan holde øjenkontakten længst uden at blinke?

 ^Serena er forelsket i Dan. Hun er ved at tilbyde sig selv til Dan. Hun har derfor bundet en stor sløjfe om brystet. Unwrap me, please!

 ^Man skulle tro, at Nate havde lært at ældre kvinder udnytter ham. Her er han sammen med Elizabeth Hurley, som ligner the Dutchess rimelig meget (remember 2. sæson, hvor var Nate gigolo?). begge kvinder er maneating, scheming bitches. 

 Serena: Du ser wack ud, men du er også gravid. Blair. Hvad er din undskyldning? 

 Serena og fake-cousin. Ville du se sådan ud, hvis dit tøjbudget var uendeligt. Jeg ville ikke. Well, each to their own.

 ^Blair havde et par sane sekunder i dette afsnit, da hun var dødfuld... Højdepunktet i dette afsnit var Blairs læbestift. Hvor pæn er den farve ikke til hende?

^Guess who I am?

tirsdag den 26. april 2011

Rooting for dair



SPOILERS: Jeg er stor fan af Dair med den drejning, som Gossip Girl har taget i 4. sæson. Min tv-serien IQ havde ikke set den komme. Desværre kan man efter sidste afsnit spørge sig selv, om den nogen sinde vil. Manuskript-forfatterne fik dræbt en del. Måske. Men uha, det er ellers godt tv med de to sammen.... Og var der ikke mange referencer til eventyret om prinsessen der kysser en frø, som bliver en prins? Frøen = Dan, Prinsessen = Blair...
Nårh ja, og så prinsen fra Paris, der åbenbart får en genkomst i serien.

Dair-fans forventer ifølge fora på nettet mere dair-action i femte sæson, mens de ikke tror på en romance i de resterende afsnit i fjerde sæson. Nu må vi se. Jeg glæder mig til i morgen, hvor et spritnyt afsnit er klart.

Ih, det er skørt at vende på en tallerken. Mig som ellers var overbevist Chair-fan og i en periode kun udholdt Gossip Girl på grund af Chuck og Blair, er fuldstændig færdig med de to som par. Chuck er blevet en kedelig karakter efter han er blevet businessman. Måske skulle han finde sammen med Clemence Poesy igen. Hun var også så køn.

Dair er selvfølgelig en vinder, fordi Penn Bagdley og særligt Leighton Meester by far er de bedste skuespillere i Gossip Girl. De har fået nogle gode scener sammen med skarp og vittig dialog. Man får faktisk  (i en ellers temmelig overfladisk serie) fornemmelsen af, at de faktisk har noget til fælles og laver andet sammen end at plotte og scheme og snakke i telefon og gå til events i fine kjoler med lumske planer.

onsdag den 15. september 2010

Clemence et Gossip Girl

I første afsnit af Gossip Girl er vi i Paris, ooh la la, og udover en guest appearance af Lou Doillon, så medvirker et andet fransk stilikon Clemence Poesy også. Og hende får vi vist mere at se til.
Her kysser Chuck og Clemence. Looking good.

Uden at afsløre for meget, så er det godt med et Gossip Girl gensyn, men hvor har man bare ikke savnet Dan, Vanessa og Georgina. Men det skal nok blive godt at se sæson 4:)

tirsdag den 3. august 2010

missing GG


Åh, jeg er begyndt at savne det ugentlige GG-fix. Ikke bare en smule, men rigtig meget. Jeg savner selvfølgelige alle de tåbelige plots, de ulidelige karakterer og ikke mindst den klæbrige voice-over af Kristen Bell ("xoxo Gossip Girl"). Men jeg savner absolut også alle "ihhh'erne" og "åhh'erne" og "neeeejjjj'erne"', når karaktererne viser sig i frydefulde outfits. Her er Serena fx klædt i en Stella McCartney-kjole, som aldrig ville finde vej til mit liv, men som vi via serien får lov at se i aktion uden for catwalken.
Jeg gider ikke sex&city-filmene, jeg har aldrig fattet desperate housewifes, ugly betty er slut... er der monstro andre serier end gg, hvor man efterhånden kan få sit behov for b-drama og high fashion dækket?  Sig endelig til.

tirsdag den 23. marts 2010

Tilbage på rette spor?

Tøjet var lækkert. Plottet var i orden. Noget var tilbage på rette spor... Måske er det for tidligt at glæde sig, men 3. sæson af Gossip Girl har været en skuffelse, og jeg har haft mine tvivl omkring seriens fremtid. Men måske er det på sin plads at forholde sig en smule optimistisk igen?
I mandagens afsnit af Gossip Girl får vi både historien om Jenny, der har tænkt sig at gå i seng med drugdealeren og prinsen Damien til hele alles store fortrydelse. Nate og Serena forsøger at stoppe det, men Jenny er alle sure og rebelske teenagers dronning i disse tider, så ingen kan stoppe hende. Udadtil.
Chucks onde fætter Jack er tilbage. Han vil have hævn over Chuck, men påstår, at han ikke har været med til at få de kvindelige ansatte på Chucks hotel til at lægge sag an mod Chuck for sexual harassment. Jack får derudover Chuck til at tvivle på Chucks moders sande identit, idet hun burde have været død fra små 20 år siden.
Dan kæmper med at afsløre hans forhold til Vanessa for familien. Lily og Rufus har også stadig nogle ting, som de skal have talt igennem, men det er svært, når Jenny bliver ved med at stikke af og pjække fra skolen.

(Jeg elsker, at det lyder enormt dumt og fortænkt, når man refererer de indledende konflikter, men det holder!)

Det virker også som om, at det næste afsnit har noget at tage fat i. Ikke dårligt.
Så må vi i øvrigt se, om Serenate og Chair forbliver par. Rygterne forlyder, at sidstnævnte snart slår op. Men det kan måske også give serien lidt badass whoopass pondus igen, selvom jeg elsker Chuck og Blair sammen!

xoxo

søndag den 22. november 2009

XOXO

XOXO: Åh, så er eddie/chuckie-boy på forsiden af Homme+ og det kan vi godt lide. Tryk læs mere og se billederne fra inde i bladet.

torsdag den 12. november 2009

bardot meets future meets rock'n'roll meets upper east side

Jeg er så absolut ikke færdig med at blogge om Gossip Girl. Will I ever?
Ugens episode sluttede af med en menage a trois mellem Dan, Olivia og Vanessa. Lige i øjet. Nu sker der noget!


Afsnittet bruger også en del tid på noget cottilion-halløj - et traditionsrigt bal, hvor elitens unge kvinder præsenteres for det finere selskab. Her spiller pigebandet Plasticines live. De lyder umiddelbart som en uoriginal, blodfattig udgave af Yeah Yeah Yeahs, men jeg er ret vild med deres styling. Forsangeren er Brigitte Bardot møder future. Hendes kropsnære outfit kræver en vis figur, men det har hun så sandelig også. 


Her er et par stills af bandet. 







søndag den 8. november 2009

Blairmania

Godt så, Gossip Girl er godt inde i 3. sæson nu. Jeg er ikke helt tilfreds, men jeg har også haft høje forventninger oven på anden halvdel af 2. sæson. Jeg hepper på Blair Waldorf og kæresten Chuck Bass. Blair er statusstræbende og ikke noget specielt sødt menneske, men hun har sine øjeblikke, og når det sker, så får man sgu næsten tårer i øjnene. Det samme gælder bad boy Chuck, der dog i 3. sæson har været flink- og fornuftigheden selv. Hvad sker der for det? (og her begynder diskussionenerne, som kan tage en god rum tid at få vendt med mine fellow GG-venner). Egentlig er det skuespiller Leighton Meesters fortjeneste, at Blair er blevet så cool, som hun er. Leighton kan - som en af de eneste i serien - faktisk spille skuespil, og det er sublimt, når hun på få sekunder går fra diabolsk og manipulative til innocent og angelic med store øjne og kirsebærrøde læber. Hvilken evne!
Anyhoodles, Blair er bare megasej og hendes dyre, fantastiske garderobe er smukt integreret med hendes karakter. Ovenover er det Blair-stills fra 3. sæson.

torsdag den 10. september 2009

"Ah l'amour!" featuring Ed et Jessica!





Åh endnu engang bringer jeg Gossip Girl-sladder - can't help it - selvom sladderen sikkert ikke er nogen nyhed. Tværtimod så har Ed Westwick (den überfantastische Chuck Bass i serien) og Jessica Szohr (Vanessa) sikkert været sammen i længe... Wellowell, jeg fandt først ud af det i dag, og nøj, det er jo skønno, at de har fundet kærligheden. Og de ser søde ud. Se hvor glade de er på sidste billede. Jeg klapper i mine små hænder. Højt. Ivrigt. Ikke til at stoppe. Jeg klapper endnu. Klap klap klap....

lørdag den 5. september 2009

Leighton Meester










Nej, Leighton, du spiller ikke en person, som alle hader. Jeg elsker Blair. Det gør mine veninder også. Ja, jeg ved godt, at min kæreste foretrækker Serena, men det er vel på grund af mandens reptilhjerne, der reagerer på Serenas kilometerlange ben, store barm og lange lyse hår. Boring! Seen before. Blair derimod er jo virkelig sej. Og Leighton kan faktisk spille skuespil. Hun har tilmed mere end tre ansigtsudtryk at gøre godt med, hvilket ingen andre i den serie kan blære sig med. Og hun er smuk. Og hun er på forsiden af dette måneds Harper's Bazar, og hun kunne godt sælge bladet til mig.
Og Blair og Chuck. Det er good stuff.
Og til sidst, Leighton er i virkeligheden natural blonde. Hvad den oplysning bidragede med, må være op til den enkelte!

søndag den 30. august 2009

The Gossip Graduate





Jeg burde næsten omdøbe min blog til Gossip Girl Gossip eller noget lidt mere opfindsomt i samme dur. Disse billeder er gamle (ikke nye, ivert fald), og jeg har set dem for lang tid siden, men nu skal de med. Monsieur Ed skal med på bloggen, når han kan. Og Helena - godt scoret, ol' boy. Og så er det bare at glæde sig til midt i september, hvor næste sæson starter. Og ifølge previews så går der ikke lang tid før Blair et Chuck-idyllen fortager sig. Chuck er til damer i flertal. Og kan man overhovedet lære en gammel hund nye tricks?