Viser opslag med etiketten techno. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten techno. Vis alle opslag

lørdag den 10. september 2011

Elektronisk musik

Jeg har i ny og næ linket til DJ-sets eller skrevet og DJs, producere og elektronisk musik mere generelt. For nylig blev jeg af en kammerat (en rookie udi det elektroniske) bedt om at anbefale ham noget elektronisk musik. Så jeg satte mig for at sammensætte en liste tracksm som jeg synesm han skulle (starte med at ) høre. Projektet greb om sig, og før jeg havde set mig om havde jeg brugt en lang aften på at skose mig frem til lyttevenlig house og deep house-tracks. For mit eget vedkommende var det en 'walk down memory lane' - mange af numrene har jeg hørt i flere år. Senere har jeg delt listen med andre venner end blot førnævnte og fået positiv respons. Så nu skal den deles med bloggens læsere.

Som nævnt er vi stilistisk set i house/deep house/tech house/technogenren (og et par enkelte gakkede afstikkere) - så BPM ligger mellem 128 og 131. Det er efter min smag tracks, der indeholder organiske, runde lyde. Den helt mekaniske, knasende minimallyd har aldrig været mig.

Playlisten kan med fordel bruges til opvarmning inden lørdagens bytur - den er tænkt som sådan.
Find playlisten på youtube her

//SteenP

Billede: DJ Koze er en favorit. Her er hans lejlighed. Fundet på rhytmism.com (tryk på linket og se flere dj-living-rooms)

tirsdag den 7. december 2010

Magda og Jens Bond

To mixes jeg får hørt en del for tiden er af Magda og Jens Bond. Begge to er house/technosager omend Magda laver nogle stilmæssige afstikkere. Jens Bond havde jeg fornøjelsen af at opleve på Watergate for små 5 år siden. Magda mangler jeg desværre at opleve clubwise.

Oh well her er først 3 timer i selskab med Jens Bond:

Jens Bond @ Backroom 1st Birthday 23/10/10 Cardiff by Backroom Cardiff
Og her kommer Magdas essential mix (Radio1 program fra england), hun fortæller i starten lidt om sin karriere og strøtanker om DJing:

Magda - Essential Mix - 30-10-2010 by R_co