tirsdag den 29. maj 2012

Questions for myself // May 2012


Jeg stillede mig selv nogle spørgsmål om stil og kulturforbrug i januar her. Lad os se, hvordan det ser ud nu nogle måneder senere:) Billedet ovenover er fra før mit kamera gik i stykker!

Min Stil: 
Jeg kan sagtens være klædt helt i sort den ene dag og være klædt i blomsterprint og flagrende kjoler den anden dag, for tøj skal først og fremmest være sjovt for mig selv - og jeg kan godt lide forandring og de forskellige stemninger et bestemt outfit, kan frembringe. At klæder skaber folk passer til dels. Men jeg har helt sikkert en kærlighed til det preppy collegelook, det maritime, det rockede og det quirky, for de fire "stile" føler jeg appellerer til min personlighed. Navyblå er min yndlingsfarve, og jeg er blevet mere afslappet og kvalitetsbevidst på det seneste.

Designerfavoritter: 
Mit tøj bliver mest købt i H&M samt på Trendsales, hvor jeg finder mange lidt bedre mærker til overkommelige priser. Hvis jeg havde råd til at købe dyrere tøj, så ville jeg i første omgang gå til Isabel Marant, Ganni, Felippa K, A.P.C, IRO og Karen Walker. Hvis jeg havde endnu mere råd, så ville jeg gerne  handle hos Dries Van Noten,  Proenza Schouler og Chloé. 


Stilikoner:
Der er masser af kvinder, hvis stil jeg beundrer. På en hverdag er Brigitte Bardot et godt forbillede, Emmanuelle Alt på bar, Alexa Chung til privatfest, Diane Kruger til galla og måske Kate Moss eller Charlotte Gainsbourg til koncert samt Coco Chanel på vesterhavsferie:)

Taske: 
Jeg bruger lige nu tre tasker. Min gamle lædertaske i satchel-stil fra H&M, en vintage skuldertaske  i navy fra Bally og et shoppenet fra Helle Mardahl. Jeg har aldrig brugt mange penge på tasker, men hvis skal skulle give den gas, så er jeg ret vild med denne Boyy-taske samt Mini Carter Camera tasken fra Mulberry.


Smykker: 
Jeg går sjældent med smykker, men et råt armbånd, en smuk ring og et lækkert herreur (fx vintage Eterna) synes jeg er ekstrem god stil.


Skønhedsprodukter:
Jeg har lige fået min første Bioderma Crealine-makeupfjerner, og den er den bedste øjenmakeupfjerner, som jeg har prøvet. Jeg bruger renseprodukter fra Aco Spotless-serien og en BHA-gel fra Paula's Choice. Om natten bruger jeg særlige receptpligtige akne-cremer, mens jeg om dagen bruger en creme fra Avéne. I disse solrige dage bruger jeg kun en solcreme fra Avène særligt henvendt til akne-hud. Jeg vasker hår med shampoo fra Tommyguns samt bruger en bodyshampoo fra Rema uden parfume og andet smuds. Til håret bruger jeg nogen gange hårolie og saltvandsspray. Jeg har en voks fra Less is More til at skabe lidt struktur til sidst. 

Makeup: 
Jeg elsker makeup, men jeg foretrækker (desværre) et meget naturligt look, så jeg behøver ikke særlig meget makeup for at opnå et ønskeligt resultat. For tiden blander jeg mine flydende foundations sammen med hinanden og min dagcreme for den rigtige farve og et naturligt transparent resultat. Jeg vil gerne have en af de såkaldte BB-cremer, hvis jeg finder en god én. Cliniques er et godt bud. Lige nu er jeg desuden vild med Rosy Blush cremestick fra Cliniques forårskollektion samt MaxFactor Xperience-mascara. Jeg bruger NARS multistick i farven Copacabana som highlighter og Urban Decays Naked Pallette til øjnene. Jeg bruger mest lipstains og lipstints til læberne, fordi det ser naturligt ud og holder længere end læbestift og gloss. Jeg kan godt lide at lege lidt med makeuppen til fester. 



Musik:
Lige nu sidder jeg og hører et housemix, da Bjarke - min kæreste - har tabt sit hjerte til den genre. Jeg er blevet glad for techno og house, efter jeg har mødt ham, ligesom jeg bliver med alle genre, når jeg lærer at skille snot fra skidt. Jeg kan lide rigtig meget forskellige musik, men jeg keder mig ekstremt hurtigt, hvis musikken lyder som noget andet og ikke har noget nyt at bibringe. 
De sidste par dage har jeg endelig fået lyttet en del til Feist' seneste album Metals, men ellers har det sidste stykke tid være præget af enkeltnumre fra en masse forskellige kunstnere.

Litteratur:
Lige nu læser jeg The Privileges af Jonathan Dee, som er god og hurtig sommerlæsning. Jeg har næsten lige læst The Tiger's Wife af Tea Obreht og Udflugten af Anna Gavalda. Begge rigtig gode bøger. Jeg foretrækker udenlandske bøger af en eller anden grund. 


Film:
Jeg ser ikke lige så mange film, som jeg har gjort, men på det seneste har vi set komedien God Bless America, der var meget godt. Sci-fi-filmen John Carter havde et fedt univers (ikke verdens bedste film, men fascinerende eskapisme a la Star Wars og Avatar) og The Intouchables var en rar fransk feel-good-film. 

TV:
Jeg elsker tv-serier. Lige nu følger jeg ivrigt med i Game of Thrones, mens jeg glæder mig til at True Blood og Breaking bad snart starter en ny sæson. Jeg hygger mig også rigtig meget med krimiserien Castle, da den er sjov underholdning med et who-dunnit-fokus i forhold til mordgåderne. Karakterne er sympatiske og replikkerne rappe - lidt for rappe til tider (altid), men who cares. Det er bare underholdning.


Kunst: 
Jeg har ikke dyrket kunsten i særlig høj grad i den sidste stykke tid. Jeg har ikke været på udstilling eller søgt viden på nettet. Jeg har været mere draget af skønhed i det naturlige end i det kunstige, tror jeg;)


Gå-ud-steder:
Jeg er meget på Voxhall, men jeg kan anbefale HeadQuarters her i Aarhus. Virkelig fint sted med gode priser og rar indretning. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar