Anden runde af kampagnereviews... Øverst er det et af Chanels billeder, hvor historien synes at være klassisk Chanel-klædt mor (Stella Tennant) med teenagedøtre, der er mere quirky... Modellerne Yumi Lambert og Ondria Hardin er meget unge og især sidstnævnte har været del af nogle kontroverser omkring alder, idet hun kun var 15 år, da billederne blev taget. I det seneste år har mange taget 16 år til sig som skillelinjen mellem gammel nok og for ung. Karl Lagerfeld er ligeglad. Han synes, at Ondria ligner en 18 årig, så sådan er det.
Billederne er fine. De er meget sjovere end sidste år. Der er noget at kigge på, og der er en ide med kampagnen udover bare at vise tøjet... Stylingen er god. Jeg havde svært ved at vælge mellem billederne, så glæd jer til magasinerne. Jeg tror, at de er flotte på print.
Guccis kampagner plejer at være en eksplosion af detaljer, men i denne sæson er der skåret helt ned for alt støj. Supermodellerne Anja Rubik og Karmen Pedaru poserer alene i et studio med grå baggrund. Kollektionen er enkel med stærke farver, og det får lov at være blikfanget. Pigerne er smukke. Normalt synes jeg, at studiobilleder er frygtelig kedelige, men det fungerer her.
Mulberry har som altid valgt et fantifuldt landskab at fotografere modellen og tøjet i. I år er det i et pastelunivers under vandet, som Meghan Collison sidder i ligeledes iklædt feminine gevandter. Meghan er normalt model for mere edgy, rockede kollektioner og er lidt en kontrast til Lindsey Wixsons babyface i de seneste sæsoner. Det er ikke min yndlingskampagne fra Mulberry, men Meghan Collison ser frisk og smuk ud. Den er godkendt.
Karolina Kurkova og Anne V er efterhånden blevet en form for kändismodeller, da de dukker op til mange award shows og har været kærester med rockstjerner og den slags. De ligner derudover også hinanden, og det har sikkert været blandt begrundelserne for at benytte sig af de to blonde russers skønhed i Roberto Cavallis forårskampagne. Jeg ved ikke... Jeg er ikke overbevist, men egentlig tror jeg heller ikke, at jeg er Cavallis kernekunde;)
Mariacarla Boscono har været muse for Givenchys Ricardo Tisci i mange år, og i denne sæson er hun tilbage som kampagnemodel efter at have født sit første barn. Og ja, det er Bosconos eget barn, som hun holder på første billede. Kate Moss er også med i Givenchys forårsreklame, men Boscono er tydeligvis stjernen, så jeg valgte dette billede. Det er en stilren, sort/hvid kampagne - mere rolig og klassisk end typisk for Tisci, men der er stadig noget råt over æstetikken. Kollektionen appellerer til flere grupper, tror jeg. Kampagnen er smuk, synes jeg.
Hanne Gaby Odiele og Juliana Shurig er kampagnepiger for Mochino i denne sæson. Billederne appellerer til mig og som altid taget af Juergen Teller... selvom Mochino er lidt et tegneserie-modehus i mine øjne. Tøjet ligner altid kostumer, men kollektionen er mere klædelig i år end sædvandlig. Så alt i alt godkendt.
Tommy Hilfiger har som altid lavet en serie af billeder med hele sin "hilfiger familie". Jeg har dog valgt et af de billeder, hvor man fokuserer på kvindekollektionen. Det var striber, striber og striber.. Kampagnen er god. Modellerne ser god ud og belysningen er god - det er friskt og sommerligt.. Jeg får lyst til at sejle!
Tommy Hilfiger har som altid lavet en serie af billeder med hele sin "hilfiger familie". Jeg har dog valgt et af de billeder, hvor man fokuserer på kvindekollektionen. Det var striber, striber og striber.. Kampagnen er god. Modellerne ser god ud og belysningen er god - det er friskt og sommerligt.. Jeg får lyst til at sejle!
Ingen kommentarer:
Send en kommentar