fredag den 21. juni 2013

Musik på en fredag...


Det er fredag. Så skal der musik til.
Første nummer er fra sidste sommer, men jeg går og synger det hele tiden... Ja, tekstmæssigt giver det jo ikke mening for mig at synge det.. eller synes om det for den sags skyld... men med hip hop tager man det hele med. Jeg er desuden en sucker for handclaps i sange.... Bandz a make her dance....


Uha, det er altid dejligt, når der kommer en hel plade med elektronisk musik, man har lyst til at lytte til i hverdagen og ikke kun på klubben. Dj Kozes plade Amygdala passer ind ved siden af Pantha du Princes Black Noise og Nicolas Jaars Space is Only Noise. Det er vildt lækkert. Dette nummer er rart... Men ellers gæstes pladen af folk som Caribou, Apparat, Ada og Matthew Dear. Der er ikke bare kælet for rytmerne, men også sangskrivningen.


Jeg var helt vild med Todd Terjes Inspector Norse, så jeg er superklar til at elske Strandbar. Og hvis strandbaren på Aarhus Havn ville udskifte deres musik med numre som dette, så skulle jeg gerne hænge der hele sommeren:) Mmm... bare vent til klaveret kommer i gang. 


Måske er det fordi det regner lige nu, at jeg kom til at tænke på dette lidt søvnige nummer. Kilo Kish hviske-rapper, og beatet er tungt og træt. Nummeret hedder Creepwave.


Når M.I.A. kommer med nyt materiale, så lytter jeg. Jeg faldt pladask for hende dengang med galang galang... Nummeret her hedder Bring the Noize, og det er helt sikkert larmende. Det er ikke for mit vedkommende en øjeblikkelig ørehænger, men jeg fornemmer en smadret feststemning, som jeg gerne vil være en del af...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar