Sidste efterår blev en sweatshirt med tigerprint og Kenzo-logo et must-have blandt modeinteresserede i hele verden. I Danmark stod piger på ventelister for at få fat i én af de forskellige versioner, og jeg skrev et indlæg om, hvorfor alle dog i alverden ville have den samme trøje?
Denne sæson har Kenzo brugt et øje på deres sweatshirt, og de skal nok blive populære blandt kunderne. Men det er ikke kun Kenzo, der laver sweatshirts i denne sæson med potentiale til at blive it-items. Især Givenchy og 3.1 Philip Lim har lavet nogle trøjer, der har blogger-til-modeuge skrevet all over them.
Print på en almindelig sweatshirt er altså oppe i tiden, og jeg har selv i de seneste måneder lidt ubevidst kigget efter én, jeg kan lide. Om man så vil gå efter en højprofileret sweatshirt, en look-a-like fra highstreet butikkerne eller finde noget helt andet, det finder man selv ud af. Looket understreger det skødesløse og sporty element, der er i moden lige nu. Sweatshirten kan med fordel sættes sammen med noget mere elegant for at skabe en konstrast.
Her kan I se nogle af sæsonens sweatshirts.
Øverst er det Givenchy, Christopher Kane og Kenzo
^3.1 Philip Lim/ Peter Jensen/ Ashish
^Iceberg/ Givenchy/ Just Cavalli
^Anne Sofie Madsen/ 3.1 Philip Lim/ Givenchy
Ingen kommentarer:
Send en kommentar