tirsdag den 19. november 2013

ALT MIT TØJ ER GAMMELT; JEG VIL HAVE NYT


Ja, der er valg i dag, og ja, jeg har stemt, bevares, men ingenting kan aflede min opmærksomhed fra det faktum, at jeg er træt træt træt af min garderobe og vil have nyt tøj. NU.

Og da der er penge på min konto igen (blev jo bestjålet for 2-3 uger siden), har jeg i dag følt, at jeg absolut gerne måtte købe et eller andet, fordi... fordi jeg fucking fortjener noget rart. 
Blev trods alt snydt for en shoppetur i Kbh. Jeg har af gode runde været artig i november og kun brugt (Bjarkes) penge på det højst nødvendige (mad og cola), og jeg savner at bruge mit kreditkort. Bam, på beløbet. Jeg trænger til noget brand spanking new. Nyt giver energi. Nyt er nice. Jeg vil ikke bare have én ny ting. Jeg vil pakke mig i nyt. Jeg vil være ny. Nyt nyt NYT NYT NYT!!!!

Men jeg er jo ikke rig, så jeg leger stadig sparemand. Jeg har støvsuget hele nettet for mode, men jeg er kritisk. Alt skal være perfekt. Og billigt. Meget billigt. Men stadig god kvalitet. Det er ikke let at finde noget, kan jeg godt afsløre. 
Har budt på et par sneakers på ebay og "fører" lige nu, men jeg bliver sikkert overbudt lige inden auktionen lukker.
Jeg har købt en brugt nederdel på trendsales, men:
 One Skirt - No New Woman Make!!! 

Billedet øverst er taget i dag. Alt, hvad jeg har på, er gammelt. Jeg tror, at den stribede bluse er købt, lige da Gina Tricot åbnede sin første butik i Købmagergade. Cardiganen er også ancient. Måske er bukserne kun 2 år gamle? Men jeg går i dem hele tiden, så de føles vitterligt forhistoriske... Skoene blev købt i 2006. Alt er brugt mindst en million gange. 

Jeg siger ikke, at tøjet ikke stadig fungerer. Der er ingen huller eller pletter nogensteder (tror jeg nok). Min smag er desuden meget stabil. Jeg bliver til tider ramt af mode og køber noget mærkeligt, men grundlæggende ændrer jeg mig ikke så meget. En ti år yngre udgave af mig selv og jeg ville gå efter de samme ting, bilder jeg mig ind. 
Problemet er såmænd bare, at mit tøj i dag ikke er nyt. Det er kedeligt at gå i det samme tøj hele tiden. Man føler sig ikke cool og hot og smart og alt det der, nyt tøj kan gøre for én. Man føler sig ikke som en del af fremtiden i dag, men som en gammel fortidsøgle, der nostalgisk tænker tilbage på tiden før i går.
 (Det er også svært at være kreativ med sit tøj og lege, for det føles som om man har prøvet ALLE kombinationer. Hundredevis af gange.)

Slutteligt: Værre er det jo heller ikke. Jeg har nemlig fået begyndelsen på ny plante af en ven. En marrokkansk something... en sukkulent, tror jeg. Den er om ikke andet en fætter til sukkulenterne. Glæder mig til at se den vokse fra at være en gren i et glas vand til en store mangearmet plante!!!

2 kommentarer:

  1. hej :-) du ser da enli rimli sød ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hola ma babelle, jeg ikke bare ser, men er faktisk også rimli sød:) Det er du også. Nej, slet rimli: Du er sød uden forbehold!!!

      Slet