fredag den 22. november 2013

Jeg er ramt af Isabel Marant-skofeber... igen igen!


Lige sælges Isabel Marants H&M-kollektion for overpriser på trendsales og ebay - og især de støvlerne, som alle tilsyneladende er vilde med. Jeg har dog ikke bare kastet min kærlighed på støvlerne, men på en masse af det fodtøj, som Isabel Marant har lavet i de senere år. Jeg vil især have Bobby (i russkind i farven taupe) og Amely (i sort/grå), men åh, de priser...
Man kan finde vellignende kopier på Ebay lavet i Kina. Jeg tør ikke rigtig købe dem, fordi uden at have set dem i virkeligheden er det svært at vurdere kvaliteten og dermed prsien. Selvom de er billige, så kommer der told m.m. ovenpå, når de sendes fra et ikke EU-land. De kommer derfor alligevel op på på et pænt beløb, som kunne være brugt på så meget andet. Det frister dog, for priserne på de ægte varer umiddelbart uden for mit budget. Jeg ved ikke helt, hvordan jeg har det med kopivarer generelt, men i den her sag har jeg ingen moralske skrupler ved at erhverve mig "China Marant" eller "Isabel Korea"-sko (det hedder de ikke!). Til gengæld generer det mig, at de muligvis er ulovlige? Jeg ved det ikke?

Øverst har vi en Amely-lignende udgave med frynser på Isabel Marant herself, som dannede inspiration til H&M-støvlen. Forskellen er blandt andet hælen. Amely har kilehæl. H&M-booten har en trekantet hæl, som også er en klassiker blandt IMs sko.


Her er H&M-udgaven. I kan godt se, at det nærmest kun er hælen, der anderledes. Ellers får I lige et billede til:


Jeg synes, at de er vildt cool... men jeg er nervøs for kvaliteten. Det tøj, jeg har prøvet fra H&M-kollektionen, har ikke været priserne værdige. Det er almindelig H&M-kvalitet til den dobbelte pris i mine øjne. 1800 kroner for et par H&M-sko er i forvejen meget, men at folk betaler 25-2600 kroner for dem på Ebay og Trendsales er helt vildt i mine øjne. Jeg tror nærmest, at man ville kunne få et par ægte mainline Isabel Marant (brugte, godt nok) for prisen!

Rosie Huntington-Whitely har i øvrigt samtlige Isabel Marant-støvler; jeg er så misundelig. Jeg gider ikke til at vise jer en masse billeder af hende, for I kan sælge google hende... Men lad os da lige se et billede af Amely, som jeg er vild med:


Se, denne støvler er uden frynser... jeg tror, at man både kan vælge at bruge dem trukket op og foldet ned, men jeg er ikke sikker. Up close:

Mmmm, pretty.... 


Kate Bosworth har været en god sko-ambassadør for Isabel Marant. Jeg så både Bobby (på billedet) og Dicker første gang på hende. Bobby forelskede jeg mig straks i, men blev hurtigt træt af tendensen med sneakers med hidden wedge, der pludselig var allesteder. Nu er tendensen fladet lidt ud, men jeg er stadig helt vild med Bobby og kan slet ikke få dem ud af hovedet lige nu. 
Jeg er mest vild med Bobby, men hun har også lavet Blossom og Bluebel, der ligner den rigtig meget. Faktisk kan jeg ikke rigtig se forskel mellem de to sidstnævnte. De er pæne, men Bobby er min favorit.
DAnske Shoe Shi Bar lavede nogle "kopier", som de kaldte Evelyn. Det er umiddelbart de pæneste ikke-kina-kopier, jeg har set, men de sælger dem ikke mere, så de er ret svære at få fat i.
Fra ny har jeg set Bobby til 3500 kroner. Det er også en slat penge for et par sko, hva?!

 Her er de fra siden i en lidt mørkere udgave. Jeg vil som skrevet tidligere helst have dem i taupe. Tror jeg nok:) Skoene er pænere forfra, synes jeg. Jeg er nok ikke helt solgt på hidden wedge sneakers, men jeg er solgt på disse!



Af andre klassikere... og cravings finder vi disse. Grunden til at jeg er så vild med Isabel Marants ankelstøvler er at ved at gøre dem vide omkring benet, for hun ens ben til at se slankere ud. Mine ben er meget korte fra knæ til fod, og min ankel er ikke speciel tynd. Et par støvler a la disse eller førnævnte gør undere for mine ben... 


Det er også en af grundene til, at jeg ikke rigtig craver de lange støvler. De felste lange støvler skærer mig i knæhæserne og føles meget voldsomme. 
Disse ligner meget Amely-støvlerne, og det er så her, at jeg ikke ved, om man så selv kan vælge at folde dem ned, eller om de findes i forskellige versioner?


Den svenske blogger Caroline Blomst er en anden Isabel Marant-fan, der har en misundelsværdig skogarderobe. Disse IM-støvler er ikke blandt mine favoritter. De ligger sådan i midten. Jeg ville gå med dem og være glade for dem, men jeg synes, at der er lidt for meget frynseværk foran. Der er ingen frynser bagtil. Det giver også en under uligevægt i mine øjne. Men selv hendes mindre heldige støvler, er bedre end de fleste støvler på resten af markedet.



Så er der Otway-støvlerne. Dem er jeg vilde med. De er efterhånden gamle. De er fra begyndelsen af Isabel Marant-hypen. 


I lang tid var Lazio-støvlen min favorit, men jeg lige nu er jeg både mere vild med Amely og mere sikker på, at den vil klæde mig end Lazio. 

Nå, der er mange flere støvler (og sko) fra Isabel Marant, men jeg har vidst vist dem, jeg drømmer om nu. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar