søndag den 2. marts 2014

Klar til Oscarnatten... optakt


Jeg ser næsten altid Oscar-uddelingen, og som noget helt vildt i år skal jeg ikke noget i morgen, og jeg kan derfor med god samvittighed være vågen hele natten.
Jeg har sovet en del i eftermiddag, så jeg er klar til en lang nat med store rober, middelmådige jokes, kedelige takketaler og forkerte vindere... Hehe, en rigtig Oscar-uddeling!

Oscar-uddelingen handler om film... men kun en lille bitte smule mere om film end om kjoler. Jeg husker kjolerne bedre end jeg husker vinderne af bedste film, og det selvom jeg går meget op i filmene.
Jeg har set en del af filmene, men jeg mangler et par stykker, som jeg glæder mig meget til. 

Vi så Her (Hende) forleden, og jeg kan mærke, at den satte en masse tanker i gang inde i mit hoved, og at jeg kan finde på virkelig mange ting, jeg godt kunne lide ved den. Jeg er lidt spændt på, om filmen holder i længden... og hvordan den ændrer sig for seerne med tiden. Vi har jo med en fremtidsfilm at gøre, men en fremtid kun få år ude i tiden og for en gangs skyld en fremtid uden flyvende biler, våddragtsinspireret tøj og en ond regering. Faktisk er stilen total 70'er retro blandt med skandinavisk design. Tøjet kunne være designet af COS, og det er lækkert, selvom bukserne måske er lige lovlig højtaljet på Joaquin Phoenix og i endnu højere grad Chris Pratt. Filmen stiller en masse spørgsmål omkring samvær, isolation, ægte og kunstige følelser - det ægte og det kunstige i det hele taget, fysisk nærvær modsat følelsesmæssigt nærvær... det hele i relation til alle vores sociale medier, hvor vi både kommere tættere på hinanden og fjerner os fra hinanden... Men bliver de spørgsmål stillet på en interessant nok måde, at filmen holder til at fremtiden bliver en anden?

Jeg ved ikke, hvem og hvad mine favoritter er i de forskellige kategorier, men jeg håber selvfølgelig på, at de tre danske nominerede vinder. Jeg har nogle sympatier for forskellige skuespillere, der gør, at jeg hepper mere på nogen frem for andre, men jeg synes, at det er dygtige folk nomineret i år, så alle fortjener en Oscar. Jeg synes, at American Hustle er overvurderet, så jeg håber ikke, at den løber med for meget. Jeg har ikke set favoritten 12 Years A Slave, så jeg har svært ved at sige så meget om den, men den virker til at have alle de kvaliteter, der gør filmen til en rigtig Oscar-film.

Ellers glæder mig jeg rigtig meget til den røde løber. Jeg håber både på smukke kjoler, og wack kjoler. Oscar-uddelingen har færre stjerner på den røde løber end Emmy, Golden Globes osv. Til gengæld huskes Oscar-kjolerne, så man har bare at gøre sig umage sit look.
I år er kategorierne med kvindelige nominerede fyldt med well-dressed people, så vi kan tillade os at forvente god stil. Lupita Ny'ong har sat barren højt for sig selv. Cate Blanchett er altid interessant og vælger aldrig bare den typiske Hollywood-gown. Jennifer Lawrence er for smuk til ikke at gøre det godt. Amy Adams er en fantastisk skuespiller, og jeg elsker hende i alt, hvad jeg har set hende i, og hun skal nok gøre det fint på den røde løber. Så er der de efterhånden midaldrende Sandra Bullock, Julia roberts og Sally Hawkins, som sikkert også ser godt ud. Judy Dench og Meryl Streep skal nok demonstrere karisma for resten af pengene. Hvem kan vi ellers regne med dukker op? Presenterne tæller blandt andre Anne Hathaway, Emma Watson, Charlize Theron, Angelina Jolie, Naomi Watts, Kerry Washington, Karen O (!!!), Jennifer Garner, Anna Kendrick, Kate Hudson, Jessica Biel og Kristen Bell.. så der kommer da en eller flere damer, der kan give den gas på den røde løber!

Hvis I vil se kjoler fra de senere år, så er der her nogle links til tidligere indlæg.


Oscar-histoiren er fyldt med kjoler, der er så grimme, at de pludselig bliver lidt cool... Eller noget. 


 ^Hehe... Ps. flere brikker på den røde løber!!!


^Disse kan jeg ikke lade være med at elske lidt. Ja, jeg ved godt, at vi har Céline Dion i hjørnet, og hun har aldrig været et stilikon... men jeg kan ikke lade være med at holde af dette look. Kate Hudson stjal mit hjerne dengang hun havde krøller, men jeg har tabt det igen siden. Bjørks kjole er awesome. Jeg forstår ikke, at den har fået så meget hate gennem tiderne.
Cameron Diaz som miss boho deluxe er faktisk okay - og jeg er virkelig ikke vild med Cameron Diaz af årsager, jeg ikke kan huske (eller forstår). Uma Thurman i totdelt kjole med kig til maven er total on trend igen. Gad vide om vi ser nogle maver i år. Jeg tror det ikke... Miley Cyrus er jo desværre ikke inviteret!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar