tirsdag den 21. juli 2015

Laser og pjalter med Loewe


En af de hotteste designere lige nu hedder J.W. Anderson, og han designer udover for sit eget mærke jw. anderson også for spanske Loewe. Han har på rekordtid gjort Loewe til et mærke, folk i branchen igen taler om, og hans første rigtige kollektion for mærket denne sæson har fået enormt stor opmærksom i bladene. Jeg har vist bukser fra kollektionen her. Nu vil jeg vise nogle af de mere kuriøse looks fra kollektionen - nemlig hans kjoler med stofflapper "tilfældigt" syet på, så kjolen får en halvfærdig, halvforreven, laset look. 

Jeg synes, at det er mere spøjst end kønt. Det ligner et lidt crafty eksperiment i folkeskolens håndarbejde... de brune kjoler ligner lidt kostumer til et børnestykke om forhistoriske hulemennesker? Det bliver ikke meget bedre, når kjolen bliver sort og stofresterne er i forskellige farver. What the fruit? 
Man ser for sig fashion haters' løftede øjenbryn, når man tænker på prisen af disse stykker tøj. Og man overvejer, om det er en gimmick, eller om folk virkelig går rundt derude og tænker, wow, this is so beautiful?
Jeg har ikke læst nogle modeanmeldere skrive andet end positive ting om hans arbejde. 

Jeg må dog indrømme, at jeg godt lide at se på billederne her samlet. Jeg må også indrømme, at jeg bliver indfanget af J.W. Anderson-hypen jo mere jeg kigger på hans tøj. Ser man bort for lase-tøjet, så var der der meget interessant og lækkert tøj i Loewe-kollektionen her  foråret, og jeg faldt pladask for hans 80'er inspirerede j.w. anderson fw 2015-kollektion. 
Han er helt sikkert 10'ernes bud på en ny "Marc Jacobs".

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET


































Ingen kommentarer:

Send en kommentar