lørdag den 24. oktober 2015

Vogue-doc "The Future of Fashion" med Alexa Chung



Jeg er alene hjemme - aaaahhhh, det sker så sjældent, og det er tit rigtig rart, selv på en lørdag. Jeg udnytter muligheden til blandt andet, at se modetv på det store fjernsyn (efter nogle afsnit af mit ugentlige fix af campy vampyrserier).
Jeg har set den 6-episoder-lange dokumentarserie The Future of Fashion, hvor den britiske it-girl/journalist/model/DJ/blablabla Alexa Chung interviewer forskellige folk i modebranchen - fra designere til undervisere, trendspottere, modelagenter og indkøbere m.m. Det er engelsk Vogue, der står bag dokumentarserien, og den kan findes på deres hjemmeside eller på deres youtube-kanal. 

Hvert afsnit er kun cirka 10 minutter plus minus. Alexa Chung fylder meget, men hun virker til at have god kemi med sine interviewpersoner. Kan man ikke lide hende, så skal man nok springe serien over, men jeg finder hende ganske underholdende. Serien fokuserer meget på, hvordan man kan komme ind i modebranchen samt at der er mange flere forskellige jobs end man skulle tro. 
Serien er meget rettet mod unge mennesker, som gerne vil ind i branchen, men ikke ved hvordan, og den fungerer som et hurtigt overblik, men den går ikke så meget i dybden med de forskellige emner...

Til gengæld er den gratis at se, og den er helt ny. Catwalkbillederne er fra den netop overståede sæson, hvor der ellers ofte, når en modedokumentar bliver tilgængelig, allerede gået et par år fra optagelserne, hvilket kan være lang tid i modeverdenen. Den føles dejlig uptodate. Højdepunkterne er, synes jeg, når hun snakker med modedesignerne Christopher Kane, Claire Waight-Keller og Olivier Rousteing samt dokumentaristen bag Dior & I.

Nedenfor kan I se de seneste billeder, jeg har fundet af Alexa Chungs personlige stil. 
God lørdag to y'all!

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET





























Ingen kommentarer:

Send en kommentar