søndag den 1. november 2015

The Man from U.N.C.L.E - most deliciously stylish film of the year?



Jeg var virkelig begejstret for The Man from U.N.C.L.E. Den havde alt det, som Bond-film ikke længere har - stil, humor, god "banter"... en fantastisk garderobe!
I bund og grund kan filmen sagtens sammenlignes med en James Bond-film - de ældre af slagsen dog. Sean Connerys Bond. Filmen foregår nemlig i 60erne - først i Berlin. Dernæst i smukke, stilige Rom. Det er så lækkert at se på, at man næsten ikke ved, hvad man skal gøre af sig selv.

Henry Cavill spiller den amerikanske thief-gone-spy Napoleon Solo, som kører upåklagelig god stil, er rap i replikken, cooler than cool og selvfølgelig når han også i filmen at elske med både den smukke hotelmanager samt filmens skurkinde. Han lyder lidt som Bond, ikke?
Til gengæld har han en makker i skikkelse af Armie Hammers russiske spion Illya. De er modvilligt sat sammen i den fælles amerikanske og russiske indsats mod den rige italiensk Vinciguerra-familie med nazitendenser, der er i gang med at lave en atombombe. Deres "banter" (småskænderier) undervejs er herlige. Jeg elsker den slags.
Med sig har de tyske Gaby spillet af den henrivende Alicia Vikander, som både skal reddes og beskyttes, men også hjælpe dem med at infiltrere Vinciguerra-familien med Elisabeth Debicki som smuk, stilig og køligt overhovede. 
Gaby er selvfølgelig ikke så hjælpeløs og uskyldig, som spionerne tror. Og midt i det hele blander også den britiske efterretningstjeneste sig. 

Anyways, jeg har altid elsket et godt spiondrama. Jeg er især en sucker for denne type, hvor stil vinder over action, og hvor der er god kemi mellem skuespillere, gode replikker og humor indlagt de rigtige steder. Der er action, bestemt, men ikke på den der måde, hvor handlingen nærmest går tabt imens. Det er godt lavet.

Alle ser fantastiske ud, og den er en rigtig god datefilm. Den er underholdende og skaber godt humør, og der er noget for både mænd og kvinder, hvad angår god stil og det søde liv. Den er ikke dyb eller eftertænksom, og der skal nok være dem, der ikke er imponeret, men jeg var virkelig tilfreds. Uha, jeg ville elske en 2'er. Nu må vi se. Jeg ved ikke, om filmen blev en succes, men jeg synes heller ikke, at den var markedsført rigtig. Titlen er heller ikke så appelerende. Den har nok fået titlen på grund af det tv-show, som den er bygget over, men man kunne have kaldt filmen noget mere indbydende, synes jeg..  

Jeg har fundet lidt flere billeder herunder...

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET












Ingen kommentarer:

Send en kommentar