fredag den 8. januar 2016

Spacy print fra Prada


Prada laver sæson efter sæson en af de bedste kollektioner. Det er ikke klassisk tøj, og mange vil finde mange pieces helt abnormt grimme, men det er også noget af charmen. At tøjet faktisk gerne vil larme lidt samtidig med at tøjet aldrig bliver just a gimmick. Der er også tøj i moden, men der er også meget mode i tøjet. Hver sæson er der et nyt koncept, som gennemsyrer hele kollektionen, og man (jeg!) forføres af den stemning og det koncept på en skør måde, idet man længes efter noget, der er meget svært at inkorporere i en almindelig garderobe. Man bliver tit meget træt af Pradas kollektion sæsonen efter, men nogle år senere mindes man den med varme følelser. Jeg kunne forestille mig, at hvis man fik fingre i et stykke tøj fra en kollektion, så ville man påskønne det for altid også i de perioder, hvor tøjet er alt det, moden ikke er. 
Anyways, en af sæsonens koncepter er dette (disse) print, som ligner noget lidt spacy/futuristisk eller også noget videnskabeligt materiale forstørret og gjort til et print? Printet bruges blandt andet på tre jakker, som jeg har samlet billeder af her. De tre jakker har forskellige længder og forskellige farver. Jeg tror, at jeg ville få mest glæde af den korte nederst, men jeg ved det ikke.
Jeg må tilstå her til sidst, at jeg ikke var helt så smittet af Pradas aw15-kollektion, som normalt. Jeg ville fx hellere shoppe amok i resort16, men det må vi på senere....  

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET





































Ingen kommentarer:

Send en kommentar