fredag den 14. september 2012

Backstage from NYFW SS13


Lad os se nogle billeder backstage fra New Yorks modeuge, der netop er slut (nu er karavanen rykket til London). Et billede pr show. Vi tager 15 nu. Der mangler et par store shows, så jeg laver et mindre indlæg senere, når jeg har fundet gode backstagebilleder fra dem også.

Vi starter med 3.1 Phillip Lim øverst. En ret fantastisk kollektion. Let at blive inspireret af, da det er tøj til almindelige mennesker. Almindelige meget cool mennesker. Kollektionen har allerede fået meget positiv omtale på diverse blogs. 

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET

Alexander Wang. Hans kollektion var som altid edgy og sporty, holdt i sort og hvidt. Med masser af cutouts. Ser ud til at glæde folk i bloggerland. Jeg nyder kollektionen, men jeg deler ikke helt æstetikken. Til gengæld ville jeg klappe i hænderne, hvis jeg var redaktør eller stylist for et modeblad. Kollektionen virker super fotogen.


Altuzarra bliver mere og mere cool for hver sæson, selvom disse støvler ikke er for alle. Sandalstøvler??? Danske Nadja Bender er modellen til højre. 


Diane Von Furstenberg har lavet en meget sommervenlig kollektion fyldt med farver og mønstre i skønt silke og lette materialer. Her ser I blå, hvid og orange. Men der var også neongrønt, ferskenfarver, lilla, tyrkis og blomsterprint på programmet. 


Mens Marc Jacobs' hovedlinje var en stram og grafisk kollektion holdt i sort og hvid, var den billigere underlinje Marc by Marc Jacobs farverig, street og funky. Skønt show.


New York har ikke helt så mange ekstremt eksklusive modehuse, men de har mange mærker, der leverer chic, cool, street wear og blandt de mærker, finder man Rag & Bone. Jeg synes, at deres kollektioner svinger meget, men god casting, god styling og enkelte rigtig gode styles, gør det til et mærke, man fortsat gerne vil følge.


Vera Wang tror på grønt. Jeg elsker den farve, og har faktisk også et par ting i grøn... desværre klæder farven mig bare slet ikke så godt, som jeg gerne vil have det. På nogen kan denne farve nemlig udøve mirakler!
I midten til højre er det danske Josephine Skriver.


Jeg er altid vild med Rodarte. De finder som regel deres inspiration i noget super kikset, men gør det altid sejt alligevel. Deres stil er ikke så let at kopiere for high street-butikkerne, fordi de altid balancerer på en knivsspids i forhold til No Go og Wow, Yes Go. Deres show denne sæson var mere edgy og boyish end normalt. Deres stil har de seneste år været mere romantisk og feminin. 


Kan du lide striber, så er Tommy Hilfiger måske en favorit? Meget retro, strandpromenadeagtigt og klassisk dandy. Både girly og tomboyish. Ikke alt var dog lige figurvenligt - de der kjoler på billedet. Sommerligt, javel, men jeg ville ligne en sæk kartofler. Oh well. Jeg er selv vild med striber, men egentlig mest horisontale striber. De vertikale striber er en anden sag, men jeg kan godt lide kollektionen. Jeg kan som regel lide Tommy Hilfigers kollektioner på catwalken og i kampagnerne, men sjældent det Tommy Hilfiger, jeg ser i Magasin. I don't know.


Proenza Schouler er blandt mine absolutte yndlingsmærker. Sommerkollektionen 2013 bygger videre på efterårskollektionen, så kunne man lide den, tror jeg også, at ss13 falder i ens smag. Jeg får stadig associationer til Balanciaga under Nicolas Ghesquiere, men drengene fra Proenza Schouler er mere kommercielle og deres snit vil få enhver kvinde til at se tjekket ud.


Ralph Lauren Collection består altid af fint fest tøj eller bare tøj til high society. Det er aldrig specielt hipt eller noget, som modebloggerne falder i svime over, men der følger bestemt en drøm med til deres kollektioner, som jeg godt kan lide. Modellerne er altid klassiske skønheder, det hele er velpoleret og tøjet minder om hinanden sæson efter sæson - bortset fra temaet, som showet er bygget op omkring. Charleston ss12. Engelsk herregård aw12.  Og denne gang: Spanske matadorer. 


Michael Kors er også kommet i 1960'er humør. Det årti synes ikke at ville forsvinde fra moden lige foreløbig. Michael Kors' tøj er sjældent originalt eller gør én ør i knæene (?), men det er heller ikke så dyrt som mange andre kendte modehuse. Til gengæld er der altid mindst et par pieces, som ville forbedre enhver kvindes garderobe. Det er let at gå med, og der er tit også et fokus på det praktiske. 


Anna Sui var utrolig afdæmpet i sit farvevalg denne sæson. Hun plejer at være over the top og oversprælsk med print her der og allevegne i klare farver. Det var tilgengæld en meget sød og wearable kollektion. Stylingen er stadig typisk Anna Sui med paryk, vild makeup og masser af detaljer. 


BCBG Max Azria var et lækkert show. Cool tøj og cool modeller.


Belstaff var også én af de bedre kollektioner under New York Fashion Week. Tøjet ser ud til at være total nice at rende rundt i på ferie til Berlin eller noget...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar