lørdag den 6. juli 2013

Beach hair og saltvandsspray



Jeg mangler en saltvandsspray... jeg har undersøgt sagen og fundet beautyeksperternes favoritter, men de er desværre lidt for dyre til mig lige nu....Jeg ved godt, at H&M, Matas og andre billige mærker laver saltvandsspray (jeg har før haft den fra H&M og en fra Cha Cha), men nu har jeg bare hørt så meget godt om især Bumble & Bumble's surf spray... Det er klassikeren, som alle andre bliver målt med. Så hvis jeg skal bruge penge på skidtet, så vil jeg prøve den bedste (en af de bedste). Det skal dog siges, at Pudderdåserne, der blogger om skønhed, flere gange har skrevet, at den fra Matas er lige så god som den fra Bumble & Bumble, men til den halve pris. 
Det som jeg har hørt om Sachajuan er, at den ikke udtørrer håret helt så meget som saltvandsspray plejer at gøre. Den er hurtigt blevet hypet og kult og alt det jazz...
Oribes version er en blanding mellem deres populær texture spray og en saltvandsspray. 
Kerastases version har jeg bare set nævnt flere steder som en favorit.

Jeg har godt nok overvejet, om man mon ikke bare kan gå ned og fylde vand fra havet i en spraydåse? Jeg bor jo kun fem minutter fra vandet? Det er måske et forsøg værd, indtil jeg med god samvittighed kan købe en af de dyre... På bloggen The Beauty Department skrev de i hvert fald, at ingen salon-spray slår the real deal - altså havet... men jeg ved ikke, om de ligefrem mente, at man kunne hælde det på dåse... Jeg ved heller ikke, hvor tit jeg ville skulle skifte vandet... Imma google that shit at some point...

Faktisk er saltvandsspray ikke nogen raketvidenskab. Det skulle være ret let at lave selv, så det er også en mulighed. Bum bum. Nu vil jeg gå i bad og håbe på efterfølgende nice hår, selvom det bliver uden hjælp fra saltvand:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar