onsdag den 15. juli 2015

Vintage modefotografi fra 1940'erne og 1950'erne


Jeg fandt ud af, at jeg havde ret mange billeder liggende fra modelbade i 1940erne og 1950erne i min inspirationsmappe, så jeg fik lyst til at samle dem til et indlæg. Der er også en del sommerbilleder, så det passer jo meget godt med årstiden.
Mange af billederne har været forsider. Det tror jeg fx billedet herover har været. Jeg synes, at billedet er ret sjovt med de store vandmeloner. Sådan lidt kikset og elegant på en og samme tid.
Jeg tror, at billedet er taget er Erwin Blumenfeld, men der er også billeder af andre fotografer fra den tid: Horst P Horst, Cecil Beaton, John Rawlings og Roger Prigent plus mange andre...

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET









































Ingen kommentarer:

Send en kommentar