tirsdag den 27. oktober 2015

Theme: Le Baret aka alpehuen


Med Guccis fall15-kollektion blev bareten/bedstemorhatten/alpehuen (kært barn har mange navne) pludselig et hit igen. Altså, den havde været på vej - snigende - i et stykke tid, hvor så Gucci med deres quirky "Granny Chic"-kollektion ramte lige ned i the Zeitgeist... Et voila - le baret - très chic!

Der er derfor også kommet ekstra mange modeserier med huen på det seneste, og jeg har samlet nogle af billederne her... der har vist også sneget sig et par ældre billeder med, men de kan jo være lige så inspirerende som de helt nye billeder.

Min gode veninde gik meget med alpehue i gymnasiet, så huen vil altid få mig til at tænke på hende. Den klæder hende. Jeg har altid haft sværere ved at få den til at sidde pænt, fordi jeg ikke har så stort et baghoved, så den sidder ikke så godt fast. Den falder enten af eller ned i panden. 
Jeg havde sidst en alpehue på i forbindelse med en anden god venindes polterabend, og der fik jeg den til at sidde ved at lave en lille knold i nakken. Jeg kan ikke have løst hår, og det gør den lidt upraktisk for mig.

Alpehuen er fransk med fransk på. Jeg kan virkelig godt lide den af den grund alene. Jeg kan nu også godt lide hele granny chic-tendensen, som den falder sammen med, så jeg byder huen velkommen!!


SE AALE BILLEDER EFTER HOPPET


























Ingen kommentarer:

Send en kommentar