mandag den 16. september 2013

Ad campaign Review A/W 2013 part VI



Nu tror jeg, at jeg laver et sidste indlæg med sæsonens modekampagner for de største modehuse. Først har vi Stella McCartney, der efter en del sæsoner med Natalia Vodianova, har fået nyt, frisk blod i form af finske Suvi Koponen og japanske Chiharu Okonugi. Jeg er rigtig glad for resultatet. Det er både en smule coocoo og legesygt uden at blive barnligt. Tøjet bliver fint fremvist, og jeg kan lide valget af locations. Farverne gør mig glad. I like.



Det er sjovt med Versace. Det er virkelig ikke min stil, men deres kampagner er altid ret lækre. Denne kollektion har Donnatella Versace døbt Vunk (Versace Punk), og jeg er faldet lidt for den, selvom jeg ikke selv ville findes død i det. Jeg synes til gengæld, at tøjet er interessant på billeder.
Det ses også på disse billeder... Men altså, når Kate Moss og Saskia De Brauw er kampagnemodeller, så får man med garanti gode billeder om så tøjet satte ens øjne i brænd: De to kan et og andet foran et kamera, og jeg må altså tage hatten af for Miss Moss, der selv efter så mange år og så mange billeder stadig kan interessere mig på billeder. Og Saskia De Brauw imponerer mig igen og igen. 
Blonde Moss har brunt her i kampagnen, mens brunetten Saskia er blevet blonderet. Det klæder egentlig dem begge.



Giorgio Armani har lavet en rigtig god kollektion i år, og jeg kan også godt lide kampagnen med italienske Mariacarla Boscono. Hun var en af de første modeller, jeg lærte at kende, udover de superkendte supermodeller som Claudia Schiffer, Naomi Campbell og Linda Evangelista. Jeg kan huske, at jeg så et billede af hende og så hendes navn. Jeg syntes, at hun var vanvittig smuk, og at hendes navn var det pæneste nogensinde: Mariacarla. Nå anyways, det er mange, mange år siden. Boscono er et ikon i branchen, og leverer altid gode billeder. Jeg så en gang en modedokumentar, hvor hun blev interviewet og jeg blev meget overrasket over hendes dybe, hæse stemme med kraftig italiensk accent, der slet ikke passede til hendes overjordiske type skønhed. Jeg tror, at hun er en cool, sexet og meget bestemt og selvsikker dame. Anyways, back on track: godkendt kampagne. 



Givenchy har både fashion royalty Carine Roifeld og datter Julia Restoin-Roifeld samt Hollywood Starlet Amanda Seyfried med i sæsonen kampagne samt modellen Dalianah Arekion. Det er gode, simple billeder, der viser tøjet og fremstår cool, mørkt, rocket som Givenchy jo gør under Ricardo Tisci. 



Cara Delevingne lægger ansigt og krop til Fendis efterårskampagne sammen med Saskia De Brauw... egentlig kan jeg bedst lide sidstnævntes billeder, men jeg kunne ikke lige finde nogen af hendes billeder med logo, så nu får I to Cara-billeder. Jeg er ikke helt sikker på konceptet. Rom er i baggrunden, hvis jeg ikke tager fejl? Jeg ved ikke helt hvorfor. Måske hun er på ferie? I det mindste er båndet omkring kampagnen sort i år og ikke gul som sidste sæson. Derudover foretrækker jeg generelt billeder fra udendørs locations fremfor billeder fra et studio med grå eller hvid baggrund. Det er dejligt med en flot himmel.



Daria Werbowy er min all time yndlingsmodel (måske sammen med et par andre...), så det er selvfølgelig godt at se hende for Isabel Marant... men jeg er lidt ærgerlig over, at billederne er sort og hvide. Det er lidt ligesom da Freja Beha var model for mærket: man kunne have fået de cooleste billeder, men i stedet for man disse lidt kedelige, ubemærkelsesværdige billeder. Bevares, Daria er lækker på den der I-Wanna-Be-Her-måde, men formatet... ja, det minder lidt om Hedi Slamens nye Saint Lauren Paris... jeg ville hellere have haft to billeder i stedet for en hvide side kun med logo. Jeg ved ikke... der mangler noget!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar